Frågor & svar
För dig som ska köpa gåvokort
Kan jag som privatperson köpa ett gåvokort?
Dessvärre inte. Vi säljer endast till företag och juridiska personer.
Vad har ni för leveranstid på gåvokorten?
Normal leveranstid för beställda gåvokort är ca 2-3 arbetsdagar. Bråttom?
Tveka inte att höra av er till oss på 033 13 30 70. Vi kan fixa det mesta.
Kan ni leverera gåvokorten direkt till våra mottagare?
Självklart! Vi kan leverera gåvokorten direkt till era mottagare. Hör av er till oss på 033 13 30 70. Vi hjälper er att hitta den bästa lösningen.
Vad innebär premie som många av era kort har?
De gåvokort vi säljer levereras för det mesta tillsammans med en premie/förgåva. Enkelt sagt, är det en extra gåva som levereras tillsammans med gåvokortet vilket höjer upplevelsen ytterligare. Med andra ord, får mottagaren en fin gåva direkt samt ett gåvokort där hen får själv välja ytterligare en personlig gåva!
Vad för skatteregler gäller när man köper gåvokort?
Om gåvokorten köps upp som julklapp, får man lov att ge bort en gåva som kostar max 500kr ink moms (gäller år 2023). Läs mer på skatteverket hemsida. Klicka här.
Ett presentkort eller gåvokort som inte kan bytas mot pengar kan vara en skattefri gåva.
Har jag returrätt på gåvokort jag beställer?
Nej, vi tillämpar ingen returrätt.
Hur länge är gåvokorten giltiga?
Giltighetstiden kan variera men normalt är det 12 månader. Giltighetsdatumet står utskrivet på respektive gåvokort.
Hur löser mottagaren in sitt gåvokort?
Mottagaren löser in sitt kort genom att gå in på webbadressen som står skriven på gåvokortet. Väl inloggad väljer mottagaren sin unika gåva.
Hur många gåvokort måste jag beställa?
Hos oss får du handla precis så många kort som just du behöver.
Hur lång är leveranstiden på gåvan som mottagaren väljer?
Normal leveranstid är i de flesta fall 5-10 arbetsdagar från det att mottagaren av gåvokortet gjort sitt val.
Går det att få vår logotyp, en personlig hälsning eller en egen design på gåvokorten?
Vi kan ordna det mesta! Ring oss på 033 – 13 30 70 så berättar vi mer.
*kostnader kan tillkomma för specialdesign men vi erbjuder en kostnadsfri offert.
För dig som fått ett gåvokort
Jag har inte fått min gåva?
Har varan du beställt på ditt gåvokort inte kommit? Ring oss på 033 – 13 30 70 eller maila oss på kundtjanst@tingsgiftcard.se så hjälper vi er.
Jag har fått ett gåvokort, hur löser jag in det hos er?
Du löser in ditt gåvokort genom att gå in på webbadressen som står angiven på ditt kort. Därefter loggar du in med den unika kod som står angiven på kortet. Väl inloggad väljer du i lugn och ro din gåva.
Fel på varan du beställt?
Om gåvan du beställt på ditt gåvokort levererats trasig eller skadad på något sätt. Ring oss på 033 – 13 30 70 eller maila oss på kundtjanst@tingsgiftcard.se så hjälper vi er. Reklamation bör ske senast 5 dagar efter mottagen gåva.
Koden på mitt gåvokort fungerar inte!?
Ibland kan tryck skadas samband med transport etc. och vara svårläst/feltolkat. En siffra kan likna en bokstav etc. Ring oss på 033 – 13 30 70 eller maila oss på kundtjanst@tingsgiftcard.se så hjälper vi er.
Paketet har gått i retur
Paketet ligger hos ombud i 30 dagar, därefter går paketet i retur till oss. Vi kan då skicka paketet på nytt men debiterar en frakt och hanteringskostnad på 250kr.
Kan någon annan hämta ut min beställning?
Det är bara det namnet som beställningen är registrerad på, som har rätt att hämta ut leveransen. Så det är viktigt att man fyller i sitt namn korrekt när man lägger beställningen.
Se vårt utbud av gåvokort